Wat maakt een restaurant succesvol?

Er komen steeds meer horeca en restaurants in Nederland. Doordat men steeds minder tijd heeft om te koken, eten we steeds meer buiten de deur. In elke grote stad vind je allerlei verschillende eettentjes die een bepaalde thema hebben. Aantal jaren geleden kwam ineens all-you-can-eat restaurants als paddenstoelen uit de grond. Tegenwoordig zie je ook steeds meer speciale hamburgers restaurant. De komende trend is meer gericht op gezond eten. Waarbij alleen maar gezonden voeding word verkocht, sommige gaan zelfs verder door alles biologisch in te kopen. Men word steeds meer bewust van zijn eigen gezondheid. Wil je eigen restaurant beginnen? Denk dan goed na over de volgende punten.

Volledige inzet

Als eigenaar van een restaurant moet je echt heel hard werken. Je maakt lange dagen en je hebt weinig vakantiedagen. Zeker wanneer je net start met je onderneming vraag dit enorm veel inzet en tijd. Je werkt voortdurend onder druk en je stressfactor is heel hoog. Het is daarom ook erg belangrijk dat je passie hebt voor koken en mensen blij maken met je gerecht. Je moet niet alleen denken aan het eten wat je klanten wil voorleggen maar ook hoe de sfeer en klantenservice in je restaurant moet zijn.

Presentatie

Het eerste wat men zit van je restaurant is je presentatie. Presentatie kan zijn je uiterlijk van je restaurant, je website of je menukaart die buiten hangt. Dit zijn de momenten waarop men keuze maakt om wel of niet te gaan eten bij je restaurant. Besteed hier dan ook veel aandacht aan. Gooi je menu kaart niet vol met 200 gerechten want te veel keus is ook niet goed. Zorg voor mooie nette bedrukte menukaarten. Richt je restaurant in op de thema die je wilt uitstralen. Zorg voor de juist sfeer die bij je past.

Reviews

Je ontkomt er niet aan maar overal zullen er reviews geplaatst worden van klanten die bij je hebben gegeten. Dit kan zowel op je Facebook-bedrijfspagina als speciale website zoals Tripadvisor. Neem deze reviews altijd serieus zorg dat je aan de wensen van je klanten kan voldoen. Bij een negatief feedback hoef je niet gelijk alles om te gooien maar komen er meerdere dezelfde kritiekpunten naar voren neem dit zeker serieus. Vaak kan je ook op de feedback van je klanten in gaan. Ga niet in discussies want men durf en zal veel meer zeggen via internet.

Published by